מה הקשר בין מוסר תשלומים לאקולוגיה?

תקופת החגים בפתח.
זו תקופה של נתינה, שמחה והתחלה חדשה. בתור בעלת עסק תקופה זו מסמלת משהו נוסף – תקופה בה מוסר התשלומים מתדרדר. מחלקות הנהלת חשבונות נעלמות או מספקות תרוצים שונים על איחור התשלומים. אני, כבעלת עסק, ממשיכה לחכות.

אם יש משהו שיכול לשבור את רוחי ולגרום לי לסגור את גננצ'יק זה לא רווח כלכלי או חוסר סיפוק זה דבר אחד – אותה תרבות תשלומים קלוקלת.

לפני חודשיים בן זוגי פגש עובדת ממחלקת הנהלת חשבונות של אחת החברות איתם אני עובדת. "אתם מאחרים בתשלומים באופן קבוע, זה ממש לא לעניין, למה אתם עושים את זה?", הוא אמר לה. והיא השיבה: "אנחנו מעכבים כמה שאפשר אבל בסוף אנחנו משלמים".

מתוך הכרות עם תרבות התשלומים פניתי למחלקות הנהלת החשבונות בחברות השונות. חברה אחת התחמקה, באחרת בדיוק יצאו לחופש, ובשלישית שלחו צ'ק דחוי - למרות שבחוזה סוכם אחרת. מתסכל.

השיא היה חברה שהעברתי לה סחורה לראש השנה וסגרנו מראש תשלום כנגד הסחורה.
שלחתי את הסחורה עם השליח, הוא התקשר בחזרה ודיווח שהתשלום יועבר בשוטף 60 (לעוד כחודשיים וחצי). דיברתי עם האיש קשר מהחברה והוא אמר לי "אהה, זה משנה לך שזה שוטף 60, טוב אשנה".


איך כל זה קשור לאקולוגיה?

המשמעות המילונית של המילה אקולוגיה היא - מערכת גומלין תקינה ומאוזנת בין בני האדם שסביבו והסביבה.

משהו שאיבדנו.

איפה הערבות ההדדית של האזרחים אחד לשני, והכבוד לסביבה בה הם חיים?



אני רואה את החיים שלי במדינה קצת כמו זוגיות.
אולי זה נשמע קצת כמו אמירה של יפי נפש, אבל כל עוד יש לי היכולת אדאג ואעזור לכל אדם שסביבי. אם אראה שקורה משהו לא מוסרי לא אשתף פעולה. זה מה שהופך אותי לבן אדם ולא לחלק ממערכת משומנת חסרת לב או נשמה.



אז, לפני שמתחילים עם הצעדים הגדולים, והתלונות הגדולות
אם כל אחד מאיתנו יסתכל מסביבו, יראה דברים "קטנים" שהם לא הגונים, מוסריים, חיוביים, ישנה אותם, רק את מה שבשליטתו, תאמינו לי שהשינוי יהיה ענק.

לשמחתי עם סיום כתיבת הטור קיבלתי שיחת טלפון אופטימית. אפרת מסימנר הקיבוצים אשר השתתפתי באירוע שלהם, התקשרה להגיד שהיא מצ'פרת אותי ומקדימה את התשלום. נקודת אור בתוך האפלה.

תודה לאפרת שהראתה לי שאפשר אחרת ועם קצת מחשבה מעבר עזרה לי המון, שמחה אותי, ונתנה לי תקווה למדינה מתוקנת.

שנה טובה, של מעשים טובים וערבות הדדית.