בואי! והיא בשלה: הכלבה הכי עצמאית בשטח

היא נעלמת, לא מתמסרת ומחסלת נעליים. הבעלים כמעט נשברו, עד שהבינו שמדובר בכלבת סלוקי מעורבת. כלבה עם חתיכת אופי.

בעוד שבועיים נחגוג (בן זוגי ואני) שנה להרחבת התא המשפחתי. הזמן חלף לו במהירות ותוך כדי חינוך, ניקוי צרכים, משחקים וטיולים עברה לה שנה של חיים משפחתיים ביחד.

הכל התחיל לפני כשנה בזמן טיול בנחל אלכסנדר. בן זוגי טייל שם כחלק מסיור לימודי ונתקל בכלבה פראית משתכשכת לה במי הנחל. הוא פיתה אותה באמצעות קציצות בשר, שנועדו לארוחת הצהריים שלו, והיא התמסרה. בן זוגי נוסע על אופנוע ולאחר כמה ניסיונות לא מוצלחים לעלות את הכלבה לנסיעה הוא התקשר אלי שאבוא לקחת אותה.

לאחר ששמעתי שהוא מצא כלבה נכנסתי ישר לאוטו ותוך כדי נסיעה התחלתי לצעוק עליו, ומה לא אמרתי: "אתה חסר אחריות, אם יש לה מחלות? זה הרבה כסף וזמן ואחריות! מה נעשה עכשיו עם כלבה שבקושי לעצמנו יש לנו זמן לדאוג?". הוויכוח נמשך עד שהגעתי וראיתי מולי כלבה לבנה, מעורבת עם לברדור והכל התרכך.

העלתי אותה לאוטו וכבר בדרך קניתי לה אוכל, קולר, רצועה, משחק ושמפו לכלבים. התקשרתי לווטרינר לקבוע פגישה ולבדוק האם יש לה שבב. קראנו לה "אלכס", על שם נחל אלכסנדר בו מצאנו אותה. כמובן שהתברר שהכלבה היתה ללא שבב והיא נשארה איתנו.



עברה עלינו שנה של רכישת נעליים חדשות (כי היא אכלה את כל הישנות), ניקוי החצר על בסיס יומי מחפצים שונים שעברו לעיסות וצואה, לילות של נביחות וימים שלמים של חיפושים אחריה. לא הבנו מה אנחנו עושים לא נכון, במה אנחנו דפוקים או מה דפוק בכלבה שהיא כל הזמן יוצאת לשיטוטים ולא מתמסרת. היו רגעים שכמעט ונשברנו.

החידה נפתרה לפני שבוע במהלך חופשה באילת. נתקלנו במאלף כלבים שחשף בפני גזע של כלבים שלא הכרתי, "סלוקי". הוא אמר שאלכס מזכירה לו כלבים מגזע זה והמליץ שנצפה בכתבה ששודרה לאחרונה ב"אולפן שישי".

הכתבה מתחילה בסצנה שבה אדם המגדל שישה כלבי סלוקי קורא להם, אך הם לא באים. המראיין אומר "מה זה? כלב בוגר שקוראים לו והוא לא בא? " והמרואיין עונה "זה סלוקי". זו אלכס.

הטור הזה מוקדש לאדם שנטש אותה בגיל ארבעה חודשים בנחל אלכסנדר. להגיד לו תודה על כלבה מדהימה שקיבלתי במתנה. ללמד אותנו שגם לכלבים כמו בני אדם יש מבנה גנטי אישיותי ופיזי שהוא חלק מהאופי שלהם לטוב ולרע. שאפשר להתרגל ולהרגיל את האופי דרושה רק השקעה ואהבה ואז – שני הצדדים מרוויחים.